Рус
Бел
Eng
Адрас: 211220, Віцебская вобласць, 
г.п. Лёзна, вул. Леніна, 79/2
Е-mail: info@lioznorik.by (для дзелавой перапіскі) 
обращения.бел - для зваротаў грамадзян і юр.асоб 
Тэлефон/факс: 8 (02138) 5-25-69, 5-22-61, 5-25-71 
 
ВКонтакте: Лиозненский райисполком 
Telegram: Лиозно. Официально
Раённы цэнтр культуры Алея Славы Аўтастанцыя Прырода Лёзненшчыны Лёзненскі ваенна-гістарычны музей
Раённы цэнтр культуры
Галоўная Адно акно Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З Аб асновах адміністрацыйных працэдур 
ВЫТРЫМКІ

Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
1. Зацікаўленую асобу і трэцюю асобу ўладаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйстаячую арганізацыю) або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь датычыцца разгляд такіх скарг (далей – орган, які разглядае скаргу).
3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі. У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа абскарджана непасрэдна ў суд. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам. 

Артыкул 31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
1. Адміністрацыйная скарга можа пададзена ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця якое абскарджваецца адміністрацыйнага рашэння.
2. Орган, які разглядае скаргу, мець права вярнуць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуска такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.). 

Артыкул 32. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі
1. Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай або электроннай форме.
2. У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны ўтрымлівацца:
- найменне органа, які разглядае скаргу;
- звесткі аб зацікаўленай асобе і трэцяй асобе (далей, калі не прызначана іншае, – асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу): прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі гэтакае маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) – для грамадзяніна;
- найменне і месца знаходжання – для юрыдычнай асобы; 
- найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў якое абскарджваецца адміністрацыйнае рашэнне;
- сутнасць якое абскарджваецца адміністрацыйнага рашэння; 
- падставы, па якім асобу, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць якое абскарджваецца адміністрацыйнае рашэнне неправамерным;
- патрабаванні асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;
- пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай;
- подпіс грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу, або подпіс прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.
3. Адміністрацыйная скарга ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг з выкарыстаннем сродкаў ідэнтыфікацыі, прызначаных у абзацах трэцім і чацвёртым часткі першай пункта 6 артыкула 14 сапраўднага Закона. У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны ўтрымлівацца звесткі, прызначаныя ў абзацах другім–восьмым пункта 2 сапраўднага артыкула. У выпадку падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца падпісання электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, якія дадаюцца да ёй, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь. 

Артыкул 34. Пакіданне адміністрацыйнай скаргі без разгляду
1. Адміністрацыйная скарга пакідаецца без разгляду на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі ў выпадку, калі:
- разгляд адміністрацыйнай скаргі не датычыцца да кампетэнцыі дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі;
- адміністрацыйная скарга пададзена неўпаўнаважанай асобай;
- адміністрацыйная скарга пададзена па сканчэнні ўстаноўленага тэрміну і не ўтрымлівае хадайніцтва аб аднаўленні прапушчанага тэрміну. 
2. Адміністрацыйная скарга на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі можа пакінута без разгляду ў выпадку, калі:
- не выкананы патрабаванні да зместу адміністрацыйнай скаргі;
- у органе, які разглядае скаргу, ужо маецца рашэнне па гэтай адміністрацыйнай скарзе. 
 3. У выпадку пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, вяртаюцца дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме. 
4. Пасля ліквідацыі недахопаў, якія з'явіліся прычынай пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду, адміністрацыйная скарга можа ізноў пададзена ў орган, які разглядае скаргу. 

Артыкул 341. Адкліканне адміністрацыйнай скаргі
1. Асобу, якая падала адміністрацыйную скаргу, мець права адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу ў любы час да заканчэння яе разгляду. Адкліканне адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у пісьмовай форме, ажыццяўляецца пры дапамозе падачы заявы ў пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу. Адкліканне адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у электроннай форме, ажыццяўляецца пры дапамозе падачы заявы ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг або пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу.
2. У выпадку адклікання адміністрацыйнай скаргі орган, які разглядае скаргу, спыняе яе разгляд па сутнасці і вяртае асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.


Інтэрнэт-рэсурсы