Рус
Бел
Eng
Адрас: 211220, Віцебская вобласць, 
г.п. Лёзна, вул. Леніна, 79/2
Е-mail: info@lioznorik.by (для дзелавой перапіскі) 
обращения.бел - для зваротаў грамадзян і юр.асоб 
Тэлефон/факс: 8 (02138) 5-25-69, 5-22-61, 5-25-71 
 
ВКонтакте: Лиозненский райисполком 
Telegram: Лиозно. Официально
Мемарыяльны комплекс Адаменская горка Чыгуначны вакзал Аўтастанцыя Цэнтр Лёзна Памятны знак "Танк"
Мемарыяльны комплекс Адаменская горка
Галоўная Адно акно Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З Аб асновах адміністрацыйных працэдур 
ВЫТРЫМКІ

Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
1. Зацікаўленую асобу і трэцюю асобу ўладаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйстаячую арганізацыю) або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь датычыцца разгляд такіх скарг (далей – орган, які разглядае скаргу).
3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі. У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа абскарджана непасрэдна ў суд. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам. 

Артыкул 31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
1. Адміністрацыйная скарга можа пададзена ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця якое абскарджваецца адміністрацыйнага рашэння.
2. Орган, які разглядае скаргу, мець права вярнуць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуска такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.). 

Артыкул 32. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі
1. Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай або электроннай форме.
2. У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны ўтрымлівацца:
- найменне органа, які разглядае скаргу;
- звесткі аб зацікаўленай асобе і трэцяй асобе (далей, калі не прызначана іншае, – асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу): прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі гэтакае маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) – для грамадзяніна;
- найменне і месца знаходжання – для юрыдычнай асобы; 
- найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў якое абскарджваецца адміністрацыйнае рашэнне;
- сутнасць якое абскарджваецца адміністрацыйнага рашэння; 
- падставы, па якім асобу, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць якое абскарджваецца адміністрацыйнае рашэнне неправамерным;
- патрабаванні асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;
- пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай;
- подпіс грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу, або подпіс прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.
3. Адміністрацыйная скарга ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг з выкарыстаннем сродкаў ідэнтыфікацыі, прызначаных у абзацах трэцім і чацвёртым часткі першай пункта 6 артыкула 14 сапраўднага Закона. У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны ўтрымлівацца звесткі, прызначаныя ў абзацах другім–восьмым пункта 2 сапраўднага артыкула. У выпадку падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца падпісання электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, якія дадаюцца да ёй, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь. 

Артыкул 34. Пакіданне адміністрацыйнай скаргі без разгляду
1. Адміністрацыйная скарга пакідаецца без разгляду на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі ў выпадку, калі:
- разгляд адміністрацыйнай скаргі не датычыцца да кампетэнцыі дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі;
- адміністрацыйная скарга пададзена неўпаўнаважанай асобай;
- адміністрацыйная скарга пададзена па сканчэнні ўстаноўленага тэрміну і не ўтрымлівае хадайніцтва аб аднаўленні прапушчанага тэрміну. 
2. Адміністрацыйная скарга на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі можа пакінута без разгляду ў выпадку, калі:
- не выкананы патрабаванні да зместу адміністрацыйнай скаргі;
- у органе, які разглядае скаргу, ужо маецца рашэнне па гэтай адміністрацыйнай скарзе. 
 3. У выпадку пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, вяртаюцца дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме. 
4. Пасля ліквідацыі недахопаў, якія з'явіліся прычынай пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду, адміністрацыйная скарга можа ізноў пададзена ў орган, які разглядае скаргу. 

Артыкул 341. Адкліканне адміністрацыйнай скаргі
1. Асобу, якая падала адміністрацыйную скаргу, мець права адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу ў любы час да заканчэння яе разгляду. Адкліканне адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у пісьмовай форме, ажыццяўляецца пры дапамозе падачы заявы ў пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу. Адкліканне адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у электроннай форме, ажыццяўляецца пры дапамозе падачы заявы ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг або пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу.
2. У выпадку адклікання адміністрацыйнай скаргі орган, які разглядае скаргу, спыняе яе разгляд па сутнасці і вяртае асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.
Інтэрнэт-рэсурсы